انواع-بیماری-صرع-در-کودکان

انواع بیماری صرع در کودکان

انواع بیماری صرع در کودکان

انواع بیماری صرع را در این مقاله بررسی می کنیم .

صرع نوعی از بیماری ،سیستم عصبی مرکزی می باشد و به دلیل اختلالات و تحریک بیش از اندازه سلول های عصبی مغز ایجاد می گردد . این نوع از تحریکات ممکن است در تمام سلول های مغزی و یا تنها در قسمتی از آن به وجود آید .

صرع انواع مختلفی دارد .یکی از این انواع مرسوم به صرع بزرگ می باشد ،این نوع از صرع زمانی رخ می دهد که اختلالات سلول عصبی درتمام قشر مغز نمایان شود و بیمار بدون داشتن علامتی ممکن است به طور ناگهانی فریاد و جیغ بکشد و سپس بعد از آن به انقباض اندام های فوقانی و تحتانی مبتلا گردد . بعد از طی شدن این مراحل اختلالات حرکتی و یا تشنج دیده می شود .

انواع-بیماری-صرع-در-کودکان

  • حملات در  بیماری صرع بزرگ در حدود 3 دقیقه طول می کشد .البته در بعضی از موارد این زمان طولانی تر می شود که منجر به اختلالات مغزی در فرد می گرددنتیجه حمله صرع می‌تواند ایجاد جراحاتی به فرد مبتلا و دیگران مثلاً موقع رانندگی مبتلایان باشد
  • صرع کوچک نوعی دیگر از صرع می باشد که بیشتر در کودکان شایع می باشد . صرع کوچک سبب ایجاد اختلال سلول های عصبی مغزی در ناحیه ساقه مغز می شود . صرع کوچک تنها در چند ثانیه رخ کمی دهد  و توام با پلک‌ زدن، تکرر فراوان در روز است و با نفس‌های عمیق تشدید می‌شود.
  • نوعی صرع نیز به لوب گیجگاهی معروف است که همراه با علامت خبر کننده رخ می‌دهد.

این علایم بیشتر ممکن است شامل سرگیجه، اختلالات بینایی و شنوایی باشد در این نوع صرع حدود چند دقیقه بیمار ارتباط خود را با محیط از دست می‌دهد، ممکن است حرکات تکراری و غیرارادی داشته باشد، بعد از آن به مرحله‌ای که ممکن است برای دقیقه‌ها و ساعت‌ها منگ و گیج بوده و شناسایی کامل نداشته باشد وارد می‌شود و همراه با تهوع و سردرد  است.

بیشتر بخوانید
درمان تشنج

برخی از خدمات دکتر لادن افشار خاص

اختلال در خواب کودکان

اختلال تکلم کودکان

فلج مغزی کودکان

بیماری صرع در کودکان

انحراف چشم در کودکان

تشنج در کودکان

با تشکر مدیریت سایت دکتر افشار خاص فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال

3 پاسخ
  1. میترا
    میترا says:

    سلام روز بخیر دکتر . سوالی داشتم اینکه انجام مشاوره قبل از ازدواج برای زوج هایی که یکی از آن ها مبتلا به بیماری مغز و اعصاب است تا چه حد لزوم دارد ؟

    پاسخ
    • drafshar
      drafshar says:

      حتما بايد مشاوره انجام شود.چنانچه يكي از طرفين به بيماري ارثي مثل صرع، بيماري عصبي عضلاني ،اسكيزوفرني و….
      مبتلا باشد احتمال بروز بيماري در فرزندشان بيشتر ميشود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =