تشنج-بدون-تب-در-کودکان

تشنج بدون تب در کودکان

تشنج بدون تب در کودکان

تشنجات بدون تب در کودکان ،در اثر عوامل و شرایط مختلفی ایجاد می گردند. بیماری صرع شناخته‌شده‌ترین علت آن است. صرع یک اختلال مغزی است که منجر به حملات مکررمی‌شود. چندین نوع صرع وجود دارد که با نوع حملات مشخص می‌شود.باید گفت علت صرع در بیشتر مواقع مشخص شده نمی باشد .

نشانه های تشنج بدون تب در کودکان

صرع باید توسط پزشک تشخیص داده شود،اما با دیدن حمله‌های صرعی می‌توان حدس زد که کودک صرع دارد یا خیر.

در صرع تشنج دارعمومی کودک سریعاً هوشیاری خود را از دست می‌دهد.بدن منقبض می‌شود و کودک ممکن است به زمین بی افتد.

تشنج-بدون-تب-در-کودکان

انقباضات شدید در کودکان می توانند سبب ایجاد انقباض ماهیچه شود که همین امر سبب پرش حرکات شدید و حرکاتی مثل دعوا و کت کاری در ان ها دیده می شود . در این صورت ممکن است کودک کنترل ادرار و مدفوع خود را نداشته باشد ،بعد از پایان این حملانت ناخود اگاه کودک به خواب عمیق می رود و در زمان بیداری گیج و خواب الود می باشد  گاهی قبل ازشروع این نوع حملات،یک حالت اخطارکننده به وجود می آید،مثل خمیازه کشیدن،خواب آلودگی،سردرد و گزگز کردن در پاها و دو دست‌ها.

در صرع بدون تشنج عمومی،آنقدر با حملات تشنجی اصلی تفاوت دارند که اغلب به عنوان صرع تشخیص داده نمی‌شوند و حتی در بسیاری موارد به آنها توجه نمی‌شود. در این حالت کودک به نقطه ای خیره می شود و بیشتر با لرزش پلک ها و یا پلک زدن های شدید همراه می باشد . کودکانی که در این مورد بیهوش می شوند حتی ممکن است که خود ان هخا نیز متوجه این حملات نشوند .اگر تشخیص داده نشود،ممکن است با یک اختلال یادگیری،کند ذهنی و عدم توجه اشتباه شود.در بیماری صرع مختلط غیر عمومی بیشتر کودک بیهوش نمی شوئ ولی در پاها و دست ها یخود با احساس سوزش همراه می شود حتی گاهی ممکن است در این هنگام بوهای بدی را احساس کنند و یا شروع به هذیان گفتن بکنند

بیشتر بخوانید
لکنت زبان در کودکان

برخی از خدمات دکتر افشارخاص متخصص مغز و اعصاب اطفال

اوتیسم

اختلال تکلم در کودکان

عقب ماندگی ذهنی

بیماری صرع

اختلال خواب در کودکان

با تشکر مدیریت سایت دکتر افشارخاص متخصص مغز و اعصاب اطفال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =