علائم تشنج در کودکان

علائم تشنج در کودکان

علائم تشنج در کودکان

‎علت تشنج در کودکان چیست ؟ فرق شبه تشنج با تشنج در کودکان چیست ؟ آیا تشنج در کودک درمان دارد ؟ والدینی که کودک آن ها مبتلا به بیماری مغز و اعصاب هستند در هنگام مراجعه به دکتر افشار بیشتر این سوالات را می پرسند . درمان و تشخیص به موقع یکی از ارکان اصلی در نتیجه بخش بودن درمان می باشد . اگر شما هم پاسخ این سوالات را نمی دانید توصیه می شود ادامه مطلب را مطالعه کنید .
‎تشنج كه در كلام عاميانه به آن غش نيز ميگويندنوعی بیماری است كه به دلایل مختلف در مغز امواج غيرطبيعي توليد ميشود . کودک مبتلا به تشنج غالبا در اين حالت توجه وحواس خودش را از دست می دهد و چشمانش به طرف بالا رفته و سیاهی آن ها در زیر پلک ها محو می شود . دندان هایش محکم به هم سفت می شوند و برخی از قسمت های بدنش با عضلات سفت و منقبض شده به لرزه می افتد . تنفس در این شرایط به کندی و دشواری انجام می پذیرد . از دهان کف بیرون می زند و گاهی كنترل ادرار و مدفوع فرد ازدست میرود .

علائم تشنج در کودکان

علائم تشنج در کودکان

‎دلایل تشنج کردن کودکان

‎تشنج هاي دوره كودكي دلایل مختلفی دارد که می توان صدمه دیدن جمجمه و یا سر کودک در هنگام تولد درطي زايمانهاي سخت ،اختلال ساختماني در مغز به صورت ژنتيكي ، ضربه به سر وخونريزي مغز ،كمبود املاح مانندکلسیم ،سديم و منيزيم در بدن و كاهش قند خون و انواع بيماري هاي متابوليك نیز بروز می کند .
‎در كودكان شش ماهه تا پنج ساله  طي التهاب میکروبی يا ويروسي نیز تب شدید بروز می کند ،منجر به تشنج در کودک می شود . بهترین راه درمان در چنین شرایطی پایین آوردن تب کودک است که با تن شويه(پيشاني،زير بغل ،شكم ،كشاله ران) با آب ولرم و مصرف استامينوفن مقدور ميشود و در صورت لزوم و صلاحديد دكتر مغز و اعصاب ،قرص ديازپام در طول مدت بيماري تبدار مصرف ميگردد. از روز های بعد که تب هنوز ادامه دارد ، مغز به چنین حرارتی عادت کرده و تاثیرات تشنج به مراتب کم می شود .

بیشتر بخوانید
بازی های رایانه ای

دکتر افشار خاص متخصص مغز و اعصاب اطفال در زمینه انواع بیماری های مغز و اعصاب تخصص دارند ،شما می توانید برای مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

شماره تماس : 02188665452 – 09903101440

صرع در کودکان که بدون تب بروز می کند ،ممکن است در بزرگ تر ها و کودکان بزرگسال چندین بار در روز اتفاق افتد ،در شرایط شدید کودک نقش زمین می شود و ابتدا تمام بدنش منقبض می گردد و به لرزش می افتد و پس از لرزه شدید به خواب میرود .
‎دکتر افشار متخصص بیماری مغر و اعصاب کودکان به والدین توصیه می کنند که در هنگام بروز حمله تشنج بدون اينكه عصبي يا دستپاچه شوند،بيمار را به پهلو بخوابانند تا راه هوايي باز بماند.سپس با مصرف ديازپام به شكل ژل مقعدي طبق مشاوره و آموزشي كه قبلا از فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان دريافت نموده اند درمان كودك را انجام داده و به مركز فوريتهاي پزشكي اطلاع دهند ويا به نزديكترين مركز اورژانس مراجعه نمايند. و سپس با نظر متخصص مغز و اعصاب ادامه درمان صورت گيرد .

برخی از مقالات  دکتر افشار خاص

تشنج در کودکان و نوجوانان

سکته مغزی در کودکان و نوجوانان

فلج صورت کودک

حساسیت دارویی در کودکان

اختلال خواب در کودکان

تکان مغزی در کودکان

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان در تهران می توانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید

با تشکر از گروه سایت دکتر افشارخاص متخصص مغز و اعصاب اطفال در ونک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =